MOGA ALLAH KURNIAKAN KESEMBUHAN

Seusai solat fardhu Isyak semalam , aku terima panggilan telefon daripada kak mar . Ku ajukan persoalan akan tujuannya menelefon aku pada waktu itu. Satu persatu ayat yang ditutur ku dengari dengan penuh kesungguhan dek network tidaklah seberapa bagus di dalam bilik ku itu.

Apa yang masuk ke gegendang telinga ku begitu menyesakkan perasaan ketika itu. Bapa sedang terlantar di hospital. Mulanya pada awal malam hari Khamis yang lepas , mengikut apa yang di khabarkan, bapa mula mengadu sakit perut dan tidak selesa. Di ikuti awal pagi semalam , bapa mengalami muntah-muntaah dan tidak lagi dapat bertahan. Oleh sebab yang demikian , bapa di hantar ke jabatan kecemacan (A&E) dan ditahan di wad. Mengikut laporan kesihatan yang diberitakan, kedua-dua buah pinggang bapa mengalami pembengkakan dan salah satunya terdapat batu karang. Beliau mungkin akan ditahan selama 2 hari bagi memudahkan pemeriksaan lebih lanjut dijalankan.

Teringat akan peristiwa yang berlaku kira-kira 6 tahun yang lalu. Sewaktu itu, aku berada di tingkatan 3 dan bakal berdepan dengan PMR. Terdetik di hati untuk bertanyakan khabar mak dan bapa di rumah. Aku capai gagang telefon awam. Talian berjaya disambungkan. Pagi itu aku dikhabarkan bahawa sudah beberapa hari bapa ditahan di hospital. Aku tidak seberapa ingat akan asbabnya. Tetapi seandainya tidak silap bapa diserang stroke ketika itu. Aku kembali ke asrama dengan air mata yang berlinangan. Pada waktu dan ketika itu, aku tidak melayani sahabat-sahabat yang lain malah lebih banyak mendiamkan diri dan menangisi akan ujian yang menimpa. Ku lebih banyak memanjatkan doa memohon kepadaNYA agar beliau dikurniakan kesembuhan.

" Ya ALLAH Engkau ampunilah dosa kami dan dosa kedua ibu bapa kami. Engkau kasihilah meraka sebagaimana mereka mengasihi kami sewaktu kecil kami. Engkau kurniakanlah kesabaran dan ketabahan dalam menempuh ujian yang Engkau timpakan"

Buat ayahanda , anakanda mu ini sentiasa mendoakan kesejahteraanmu.

0 comments:

Friday, October 30, 2009

MOGA ALLAH KURNIAKAN KESEMBUHAN

Posted by ~pyda313~ at 30.10.09
Seusai solat fardhu Isyak semalam , aku terima panggilan telefon daripada kak mar . Ku ajukan persoalan akan tujuannya menelefon aku pada waktu itu. Satu persatu ayat yang ditutur ku dengari dengan penuh kesungguhan dek network tidaklah seberapa bagus di dalam bilik ku itu.

Apa yang masuk ke gegendang telinga ku begitu menyesakkan perasaan ketika itu. Bapa sedang terlantar di hospital. Mulanya pada awal malam hari Khamis yang lepas , mengikut apa yang di khabarkan, bapa mula mengadu sakit perut dan tidak selesa. Di ikuti awal pagi semalam , bapa mengalami muntah-muntaah dan tidak lagi dapat bertahan. Oleh sebab yang demikian , bapa di hantar ke jabatan kecemacan (A&E) dan ditahan di wad. Mengikut laporan kesihatan yang diberitakan, kedua-dua buah pinggang bapa mengalami pembengkakan dan salah satunya terdapat batu karang. Beliau mungkin akan ditahan selama 2 hari bagi memudahkan pemeriksaan lebih lanjut dijalankan.

Teringat akan peristiwa yang berlaku kira-kira 6 tahun yang lalu. Sewaktu itu, aku berada di tingkatan 3 dan bakal berdepan dengan PMR. Terdetik di hati untuk bertanyakan khabar mak dan bapa di rumah. Aku capai gagang telefon awam. Talian berjaya disambungkan. Pagi itu aku dikhabarkan bahawa sudah beberapa hari bapa ditahan di hospital. Aku tidak seberapa ingat akan asbabnya. Tetapi seandainya tidak silap bapa diserang stroke ketika itu. Aku kembali ke asrama dengan air mata yang berlinangan. Pada waktu dan ketika itu, aku tidak melayani sahabat-sahabat yang lain malah lebih banyak mendiamkan diri dan menangisi akan ujian yang menimpa. Ku lebih banyak memanjatkan doa memohon kepadaNYA agar beliau dikurniakan kesembuhan.

" Ya ALLAH Engkau ampunilah dosa kami dan dosa kedua ibu bapa kami. Engkau kasihilah meraka sebagaimana mereka mengasihi kami sewaktu kecil kami. Engkau kurniakanlah kesabaran dan ketabahan dalam menempuh ujian yang Engkau timpakan"

Buat ayahanda , anakanda mu ini sentiasa mendoakan kesejahteraanmu.

0 comments on "MOGA ALLAH KURNIAKAN KESEMBUHAN"